Kutsu etäkokoukseen 20.10.2020

Tervetuloa osallistumaan Kasviplanktonseuran etäkokoukseen tiistaina 20.10. klo 9–11.

Koronatilanteen takia syksylle suunniteltu panssarisiimalevätyöpaja siirtyy. Lisäksi kokoukset on tällä hetkellä parempi järjestää etänä. Tämän takia järjestämme kaksi lyhyempää etäkokousta. Ensimmäinen etäkokous on jo parin viikon päästä tiistaina 20.10. klo 9–11 ja toinen marraskuussa sopimuksen mukaan joko torstaina 19.11. tai perjantaina 20.11. Kummastakaan etäkokouksesta ei peritä osallistumismaksua.

Näiden kokousten on tarkoitus olla vapaamuotoisia ja niihin voi osallistua ilman ennakkoilmoittautumista. Kokoukset tarjoavat jäsenistölle mahdollisuuden mm. keskustella ajankohtaisista asioista, katsoa kasviplanktonkuvia tai -videoita sekä keskustella mahdollisista määritysongelmista. Kaikki kokoukseen osallistujat voivat jakaa sisältöä muiden nähtäväksi.

Lokakuun kokouksessa on tarkoitus käydä läpi seuran tekeillä olevia uusia nettisivuja (http://homepage.kasviplanktonopas.net/). Jäseniltä otetaan mielellään vastaan palautetta ja ajatuksia sivujen sisällöstä sekä rakenteesta. Mikäli aikaa jää Kristiina kertoo kesän 2020 leväseurannasta.

Marraskuun kokouksessa Heidi kertoo vuoden 2020 HELCOM PEG BVOL -biovolyymipäivityksestä sekä uudesta kiinnostavasta artikkelista (Altenburger ym. 2020: Dimorphism in cryptophytes – The case of Teleaulax amphioxeia/Plagioselmis prolonga and its ecological implications. – Sci. Adv. 2020; 6: eabb1611) ja sen vaikutuksista kyseisten nielulevien määrittämiseen.

Kummassakin kokouksessa kaikilla halukkailla on mahdollisuus pitää lyhyitä esitelmä (maks. 15-20 min) esim. mielenkiintoisesta havainnosta tai uudesta lisätystä taksonista. Mahdollisista esitelmistä voi kertoa etukäteen hallitukselle.

Etäkokous järjestetään Teams-kokouksena, mikä toimii ainakin Edge-selaimella ilman lisätoimenpiteitä. Mozilla-selain voi pyytää lataamaan Windows-sovelluksen.

Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee osallistumaan!

Ystävällisin terveisin,

Kasviplanktonseuran hallitus

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)